Monday, August 8, 2011

Balik Johor??

Haih... Nak balik Johor? Ya, Johor. Tempat kelahiran aku. Tak pernah2 jejak kaki pun kat situ sejak mak aku bawak aku balik Perlis masa umur aku 2 tahun. So, dengan family belah ayah aku yang kat Johor tu pun dah lost contact. 

Macam mana aku boleh contact diorang? Ha.. Hari tu aku saja ja try search kt fesbuk dengan menaip nama my late father, Said Abu. Kot2 ada orang dalam fesbuk yang berayahkan Said Abu. Search punya search, aku jumpa 2, 3 orang berbintikan Said Abu. So, usha punya usha, memang sah la tu semua kakak2 aku. So, aku pun start interbiu salah sorang daripada kakak aku tuh. Nama beliau Siti Rohani Said Abu. Yang lain cam kerek sikit. Pastuh kitorang pun tukar2 number fon.

Then tak lama lepas tuh, abang aku mesej aku dengan mak aku. Hari2 beliau mesej. Tak larat nak layan da. Pastuh anak buah aku pulak dok chat kat fesbuk. Dah besar da beliau, 19 tahun da. Lebih kurang aku jak. Hihi. Then, diorang semua pun dok suruh aku dengan mak aku balik Johor. 

Arghh! Actually aku tak berapa bersedia lagi nak jumpa diorang semua. Segan la. Yela, diorang semua ramai. Segan dowh! Diorang suruh balik raya kat sana, siap nak support lagi duit tambang. Pastuh mintak nombor akaun nak bank in duit. Baik sungguh hati diorang. Aku hargai niat baik diorang tuh. Tapi.... Rasa macam tak sedap la pulak. Kang ada yang cakap aku dengan mak aku sengaja cari diorang untuk meraih simpati or nak tuntut harta. Aku tak suka orang bersimpati dengan aku. Bunyi macam kerek jak aku ni. Tak tau lah cek pasaipa. Ah, tak mau! No! Bukan nak berprasangka buruk, tapi aku takut. Hati orang ni macam2. 

Hermm... so.... ntahlah. Biar masa dan keadaan yang menentukan...

Eh, terfeeling lak sorang2



Hish, aku ni pahal?? Bulan Ramadhan Al-Mubarak ni kena la bersangka baik sesama insan. Ye dok? Ni tak jumpa lagi dah pikir bukan2. Haih...

P/S: Bukan tak nak jumpa, but i'm not ready yet. Tak cukup matang lagi. Eh, apa kena mengena?? Haha.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...