Tuesday, August 30, 2011

1 Syawal 1432 Hijrah bersamaan 30/8/2011


Hari ni 1 Syawal. 1 Syawal, hari ni. Dengan kata lain hari ni hari rayaaaaa!! Tapi aku takda la eksaited pun. Biasa jak. Orang lain bizi dok sambut raya dengan family masing2. Aku masih disini. Siap update blog lagi. Itu menandakan aku sangat free di hari raya yang mulia ini ye adik2. Hurmmm... Bosan pun ada jugak. Untungla orang lain ada adik beradik ramai.

Tadi sikit lagi aku nak eksiden habaq hang. Masa tu aku nak pi rumah tok aku. Bawak moto. Pastuh time nak lintas jalan tu aku nampak kereta jak.  Lepas kereta tu berlalu, aku terus lintas jalan. Tetiba, PINNNNN!!!!! Erk!  Astaghfirullahalazim... Ada moto sikit lagi nak langgar aku. Nasib baik brader tu sempat elak. Laju jugak la dia bawak moto. Kiranya sipi2 jak. Kat depan batang idung aku ja moto brader tuh. Fuh! Ya Allah... Awat la aku tak perasan moto brader tuh. Sumpah aku tak perasan. Bukan aku sesaja nak lintas menonong. Brader tu pun pandang tak puas hati kat aku. Aku nak say sory pun dah kat tengah jalan. Kang benda lain pulak langgar aku. Mintak maap banyak2 la brader. Kira ok la dia sempat elak. Kalau tak, hurm, Innalillah...

Semalam pun aku hampir eksiden jugak. Nak berlanggar dengan kereta yang datang dari arah bertentangan. Time tuh aku memotong, kereta tu jugak sedang memotong. Laju siot. Kalau tak, tak raya la aku. Tak ter-update la blog nih. (Takpa, bukan ada sapa pedulik pun) Tetiba rasa cam dalam cerita Final Destination tuh. Maut sedang mengejar. Astaghfirullah... Maaf2. Banyak pikir.

Pastuh before raya and time raya nih, aku asyik terdengar lagu raya yang sedih2 berkali2. lagu Sepasang Kurung Biru-Khairil Johari ngan Pulanglah-Aishah. Pi sini, dengar lagu tu, pi sana dengar lagu tu. Dalam kedai, luar kedai. Sedih pulak rasanya walaupun lagu tu takda kena mengena dengan aku. Hehe. Hurmm, tak tau la cek pasai pa. Perasaan ja kot.




CAK! Ahaha. Sedih2 pun sempat lagi bergambor. Disini aku sertakan pic aku ngan anak buah aku yang encem ni, Mamat. Nama betol dia Muhammad Haris Taufiq. Comey kan we olls.. Kuang2:P
Ini menandakan aku beraya jugak la sikit2. Eheh!




P/S: Takut plak nak bawak moto. Kereta memang tak la. Lepas ni lesen aku gantung je kat dinding sebagai tatapan untuk menunjukan aku dah ada lesen tapi bergantung. Err.... Heeeee.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...