Friday, December 23, 2011

I Love You

I love you sayang. Saya sangat sayangkan awak. Tanpa awak, mungkin saya tak sanggup nak hidup lagi. Hari2 saya dengar awak cakap "i love u" kat saya. Awak tau? Saya bahagia sangat. Kalau boleh, setiap saat saya nak awak cakap macam tu kat saya. Saya pun nak cakap "i love u too dear" banyak2 kali supaya awak tau yang saya pun sayangkan awak. Hari tu before jawab test, awak cakap "i love u" kat saya. Awak cakap nak ambik berkat. Time awak sembelit pun awak tepon and cakap "i love u" kat saya. Awak cakap nak bagi berak lancar. Bangang jugak awak ni kadang2. Tapi takpelah. Janji awak cakap "i love u" kat saya. Bukan kat orang lain. 


3 words. 3 perkataan. Sapa2 pun boleh cakap. Budak kecik mulut belemoih (comot) pun boleh cakap. Silap2 kambing tepi jalan pun boleh cakap "i love u" bila pompuan seksi lalu. So, apa masalahnya? Takda masalah pun. Aku just kurang yakin or percaya kalau someone senang2 ja cakap "i love u", "saya sayang awak". Serius sukar dipercayai. Bagi aku la. Lain orang, lain perasaan. 

Satu lagi kalau aweks or balaks yang hari2 dok tanya pasangan masing2 "b, b sayang ayang tak?", "syg, syg cinta abang tak?". Kalau aku orang dok tanya macam tu hari2, rimas kot. Lagipun aku bukannya jenis yang suka ekspresikan sesuatu or feeling melalui kata2. Aku nak cakap nak wish besday orang pun susah. Apatah lagi nak cakap "i love u", "aku sayang kau".  Serius susah nak cakap if i'm not really meant it. 

Lagipun, any word yang kita dengar tak semuanya eklas. Banyak yang plastik semata2. Bak kata orang, kata2 manis. Kalau orang yang pandai bermain kata2, memang la semua orang boleh cair. Silap2 air batu pun boleh cair. Tambah2 zaman sekarang ni. Kalau nak tau orang tu sayang kita ke tak, tak perlu tanya or harapkan yang dia cakap "i love u" hari2. Tengok je la cara orang tu layan kita. Perasaan sayang or cinta tu boleh dirasa slow2. Bila sampai satu masa tu, perasaan cinta boleh diluahkan. Tapi bukan selalu. KRU ada sebut, '3 kata paling menyentuh, tapi jarangnya disebut'. Bila tetiba orang yang kita sayang tu cakap "i love u" , kita akan tersentuh kan. Tapi bila hari2 dok sebut tu ja, dah tak tersentuh dah. Sebab hari2 dengar. Dah jadi meaningless.

Nak cakap hari2 boleh tahan lagi kot, tapi aku paling tak suka kalau orang dok tanya kita sayang dia tak hari2. Rasa macam kena push.

P/S: Apahal aku wat entri gini? Tetiba geli pulak.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...