Thursday, December 15, 2011

Mamai

Assalamualaikum...

Dah masuk 2 ari aku kt kampung. Tahap kemalasan aku berganda2 bila balik kampung. Cek pun tak tau pasaipa. Hukhuk. Gemok la aku pasni. 

Erm pagi tadi lepas subuh, aku tidur balik. Pastu terjaga sebab cam bunyik mesej. Tet tet.

* PSD- subjek yang aku ambik kat kolej ari tu. 

Aku pun berasa pelik. PSD? sainkan? untuk apa? Kelas dah sah dah habes dah. Aku pun kat kampung. Dah habis belajo pun. Nombor tu, takda dalam list kontek aku. Pastu aku pun reply.

Pastu aku sambung tidur balik. Then, tetiba nombor tu call. Tengah mamai2 tu, aku angkat jugak la. Suara lelaki. Macam bapak orang.

Aku: Hello. Sapa ni?
Orang tu: Hello, ni daripada mana? Sampai mesej kat nombor ni.
Aku: Err..Nak cakap ngan sapa? (Masih tak perasan nombor tu sama ngan nombor yang mesej aku tadi)
Orang tu: Tak, ni daripada mana? Ni bla bla bla...(tak jelas apa dia cakap sebab aku separuh sedar)
Aku: Ha? Azizah?
Orang tu:...........................(terus letak fon)
Aku: (Sambung tidur balik)

Pastu bila aku betul2 terjaga dari tidur, aku pun terpikir pasal mesej tu. Herm.. Mimpi kot. Pastu aku pun cek fon. Memang betol la. Ada mesej tu. Haih, sapa lak ni? Hari ni ada la empat belas ratus kali aku cek fon. Tengok mesej tu. Aku pikir, maybe mesej yang lama2 kot. Baru sampai kat aku. Maybe member aku guna nombor ayah beliau ke..pakwe beliau ke..Maybe la. Maybe. Eh, berapa banyak maybe da..Erm..possible tak? Celcom ni pun kadang2 gila. Ye dok?

Kepada member2 aku yang terbaca ni, mesej hang ka? Sori la aku tulis kat blog. Sebab aku rasa pelik.  Lagipun aku tak tau sapa. Hehe. Kalau hang punya mesej, diam2 dah la. Tapi kalau betol2 la mesej ni, nak kena sain untok apa? 

P/S: Masih lagi kompius (@..@). Hanya orang2 tertentu saja paham.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...