Saturday, July 23, 2011

Berlari berkejaran Part 1

Fuhh.... Penat betul hari nih (Padahal tak penat sangat pun). Hari ni aku follow Ezani ngan Pijo pi Mines. Duit tak seberapa, tapi saja ikut nak jalan2. Diorang nak pi tengok Harry Potter. Aku dah tengok last week, so just jalan je la. Aku tak layan and tak pernah follow pun kisah si mamat sihir tuh. Tapi dah tertengok nak buat macam mana. Haha. Eh, apa tadi? Ouh, ok2. Tapi before kitorang sampai Mines tu kan, kitorang terpaksa menempuh onak duri ranjau bagai. Fuh! Pedih la jgk usus aku. Ikuti pengembaraan kitorang nak pi Mines.


Lepas basuh baju, mandi semua, aku dengan gelabah biawak terus pi campak2 kain kat ampaian. Hebat kan, campak jek. So, kami 3 orang pun dah ready nak kuar. 

Time tunggu bas tuh, lapar la pulak.

(Berlari berkejaran babak 1)

Ezani: Lapar la.. Makan nasik lemak kat kedai tepi tu sempat tak?
Aku: Tu la.. Kang tengah makan, bas sampai. Bawak nasik lemak tuh naik bas sekali. Aku nak beli kueh je la.

Kitorang pun pi order teh ais ngan beli kueh burger malaysia 3 bijik. Lambat pulak akak tuh buat air. Bas dah 2, 3 bijik sampai. Nasib baik bukan bas yang kitorang nak naik. Tetiba bas nak pi Kajang dah sampai. Arghh! Air tak siap lagi. Menggelabah la kejap. Makcik kedai tuh cakap, "Takpe dik, pegi la berambus naik bas tuh. Ni semua makcik kasi free jek." Ok, tak betul. Bertuah kau kalau makcik tuh nak kasi free. Lepas bayar semua, terus pi lari2 bawak teh ais, bawak kuih kejar bas. Sikit lagi nak berciciran. Fuh, nasib baik sempat.


(Berlari berkejaran babak 2)

Sampai Kajang dalam pukul 1 lebih. Wayang Harry Potter pukul 2.10. Sempatkah nak pi Serdang? Ah! Belasah jek. Naik bas pi KTM, then naik KTM, sampai Serdang dalam pukul 2.05. Pijo terus meluru meninggalkan aku dengan Ezani kat belakang. Jalan laju2 yang agaknya boleh mencapai 200km/sejam. Kitorang terus meluru naik bot tanpa bertanya ke mana arah tuju bot tersebut, apatah lagi nak bagi salam. So, rasa2 sempat tak diorang tengok mamat sihir kesayangan diorang tuh? Nanti la aku sambung pengembaraan yang seterusnya. Nak tengok muvi lak. Eheh! Tunggu...




2 comments:

cik kompas said...

dulu kat sekolah tak pernah pon ang tunjuk bakat...hahaha...

pijo jonas said...

hahahhahah....agak suspen cerita atik ni...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...