Saturday, July 16, 2011

Hari Tak Best

6.30 am: Alarm fon bunyik. Tekan stop. Tidoq balik.
7.00 am: Baru terhegeh2 nak bangun subuh. Ish3... 
7.30 am: Tidoq balik. Set alarm kul 8.30 am nak bangun tidoq.
8.00 am: Tejaga. Awal lagi. Set alarm kul 9.00 am lak. Tidoq balik. 
9.00 am: Tejaga. Alarm tak bunyi. Terus off alarm. Tidoq balik.
10.00 am: Bangun cepat2 pi basuh baju, cuci jamban, cuci mata, cuci hati, mandi.
11.10 am: Usha housemate, ain adanan. Pastuh senyum.
                aku: ko tak kuar ke ari nih?
                ain: (geleng kepala) ko nak kuar ke?
                aku: tak arh. (senyum)
                Then terus pi sidai kain.
11.20 am: Pi buang sampah.
11. 35 am: Sapu sampah.
11.45 am: Mop lantai.
12.30 pm: Nampak ain. Senyum. 
                ain: boleh lalu ke tak? (tengok kat dapur sebab aku mop kat situ)
                aku: lalu je..
                Then aku pi buat megi.
12.45 pm: Tengok tv.
1.30 pm: Citer habis. Bosan. Baring. Baca novel.
1.45 pm: Ain masuk bilik. Senyum. Dia terus bukak laptop dan layan muvi. Aku still baca novel.
2.30 pm: Dok membaca lagi. Set dalam kepala kul 3 nak berenti baca. Nak pi buat homework lak.
3.00 pm: Sampai bab yang mendebarkan plak novel tuh. Baca lagi. Kul 4 nak berenti baca.
4.00 pm: Tak berenti pun. Baca lagi.
5.12 pm: Baru berenti baca. Bukak laptop. Online.
5.30 pm: Tengok ain.
              aku: ko nak makan tak?
              ain: (tanya aku balik) ko nak makan ke?
              aku: tak lapar lagi. ko?
              ain: aku pun. (sambung tidoq)
6.00 pm: Buat new post kat blog.

Hah! Di sini dapat dilihat bahawa aku tak banyak bercakap hari nih. Hish. Rasa macam tengah tidoq jak. Yang tuh jak dialog aku dengan ain untuk hari ni. Macam orang bisu. Dah la hari minggu. Sepatutnya keluar pi berfoya2. Ahah! Bukan apa. Jimat duit. Hihi. Time baca novel tuh hati aku tak tenang sebenarnya. Dok pikir kerja yang kena buat. (macam aku sorang jak banyak kerja. Hua hua hua)

QS => presentation standard organization (tak paham nak buat)
SDP => buat research example of software failure (tak tau nak cari yang macam mana)
WEB DESIGN => cari web site business online (tolong cari sat. hua hua hua)
PSD => takot nak masuk kelas tuh. hahah

Eh, awat aku pi list semua kerja yang aku kena buat kat sini?? Ah, biar lah. Malas nak delete. Eheh!


7.00 pm: Bermonolog. Eh? dah kul 7?? Cepatnya masa berlalu...

P/S: esok mesti mencari sesuatu yang baru. (kerja aku tak jalan lagi woi.heeee....)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...