Sunday, July 31, 2011

Puasa jangan tak puasa

Owh... Ramadhan kembali lagi ye adik2... Tapi kenapa macam tak rasa apa2 pun? Tak macam tahun lepas, eksaited jak aku nak sambut puasa. Tapi tahun ni rasa macam... Tak tau lah. Kenapa? Why? Astaga... 

Ermm.. Takpelah. Maybe dah puasa nanti, barulah terasa. Ye dok? Time2 puasa ni teringat pulak zaman dolu2. Macam2 benda pelik yang aku buat time bulan puasa. Haha. Bengong jak rasanya. Aku puasa penuh pun bila dah masuk Form 1.

1. Sambil mandi minum air. Ni perkara biasa bagi budak2 yang dah tak tahan sangat dah. Tapi time ni sikit jak lagi nak bukak posa. Tapi air paip tuh asyik menggoda aku jak. So, aku pun tertewas. Ambik getah paip, masukkan dalam mulut, then sedut. Ah~~ Lega.... Pastuh buat2 muka letih pi tunggu depan meja nak bukak puasa. Padahal dah kenyang air sedozen. Huahuahua!



2. Curi buah kat kebun orang, pastu makan time tu jugak. Adoi la.. Teruk betul. Time2 bulan puasa jugak la nak pi curi buah bagai. Ahah!


3. Buat2 sakit or demam nak mati. Ha, time bulan puasa la baru terasa nak makan ubat selalu. Yela, bila kena makan ubat, boleh ponteng puasa. Kalau hari biasa, memang tak la nak makan ubat. Hihi.


4. Makan kat belakang kelas. Sekolah rendah ni. Buruk perangai. Time rehat jak, terus meluru pi belakang kelas. Pastuh makan cekedis, cekelat. Makan laju2 takut cikgu nampak. Haha.


5. Makan nasik goreng dalam bilik. Punya la tak mau bagi orang nampak, sanggup makan dalam bilik. Tapi bau nasik tetap meninggalkan kesan. Haha. Bila ada orang datang jak, cepat2 sorok nasik tuh.


P/S: Selamat berposa

2 comments:

cik kompas said...

owh....tu la keja ang nO!!!!

pss...pss...gambaq hat pakai tuala mereah tu seksi ar,,,

juzMe said...

hahah..mau tau la seksi2 ni...hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...